PRZYCZYNA:

• Niewygodne obuwie,
  • Wrodzone i nabyte wady stóp,
  • Złe nawyki chodzenia,
  • Buty na płaskiej podeszwie,
  • Brak wykonywania w miarę regularnego zabiegu pedicure.

MOJA RADA:

Modzel potocznie zwany nagniotkiem jest nieprzyjemnym zjawiskiem. Twarde miejsca na palcach bądź innym miejscu stopy powodują dyskomfort jak również wyglądają nieestetycznie.

Najważniejszym sposobem zapobiegania jest wygodne oraz wyprofilowane obuwie. Tak jak wspomniałam przy odciskach, tak i tutaj główną przyczyną powstawania jest nacisk w bucie, który powoduje odkładanie się skóry w poszczególnych miejscach. Z takim problemem możemy sobie poradzić tylko i wyłącznie regularnie zdejmując zrogowaciały naskórek oraz stosując odpowiednią pielęgnację skóry preparatami nawilżającymi.

Nie doprowadzajmy do narastania twardej skóry. Jeśli jest taka potrzeba, to raz w tygodniu ścierajmy te miejsca. Polecam do tego celu drewniane tarki do pedicure. Niestety bardzo często stosujemy do tego celu tzw. Pumeksy, które nie usuwają nadmiaru skóry tylko same się ścierają. Do małych modzeli możecie użyć pilnika do paznokci, który jest wąski dzięki czemu bez problemu zastosujecie go nawet do trudno dostępnych miejsc.

UWAGA BARDZO WAŻNA INFORMACJA !!!

MODZEL ODCZUWAMY W POSTACI PIEKĄCEGO BÓLU. Tak jakbyśmy stali na gorącej powierzchni. Jeśli odczuwamy inny ból, oznacza to, że być może mamy do czynienia z wirusem brodawczaka ludzkiego. W takim przypadku zdejmowanie skóry pomoże na krótko, ponieważ ból bardzo szybko nawraca. Niestety, wielu podologów nie potrafi rozpoznać tej subtelnej różnicy. Aby uśmierzyć ból należy zastosować odpowiednie leczenie. W mojej karierze, spotykam wielu pacjentów, którzy zostali błędnie zdiagnozowani, a co za tym idzie  źle leczeni. Pacjenci latami zmagają się z bólem, podczas gdy wystarczyłaby jedynie odpowiednia diagnoza i leczenie.

W celu szczegółowego zapoznania się z tematem zapraszam na mój kanał na YouTube – „PODOLOGIA W PIGUŁCE KATARZYNY RYTEL”, na którym poruszam zagadnienia związane z podologią.